About Blogs, Flying Peanuts & Design

snickersIf you should have ever been interested in the difference between blogs, public relations and the questions why Peanuts seem to be mainly interesting for men then read this PR note about the new “Snickers” candy bar.

Unfortunately the note is written in German, but I’m thankful for pointers to similar examples where (packaging) design is mainly the outcome of focus group number crunchers … Keep me posted via the comment link below this posting!

2 Responses to “About Blogs, Flying Peanuts & Design”

  1. jens Says:

    hab ich da im abspann Credit Suisse gelesen???

    wer wissen moechte, was enterprise ig juengst noch so verbrochen hat, der sollte sich mal schoen an den markanten logo klassiker der credit suisse erinnern. schoen blau rot unverkennbar… und dann mal schnell auf http://www.creditsuisse.com/ gegangen…

    und das ist jetzt keine flaue scheininnovation mehr, ne, das ist echter, handfester mist.
    man fuehlt sich foermlich in den meeting-raum versetzt, in dem die bankstrategen andaechtig einer worthuelsen praesentation lausen und bedaechtig murmellnd nicken.

    es ist machmal eben doch interessant, wieviel wirbel tausend worte machen koennen - und wie wenig man dann noch ein bild klar sehen kann.


    so, ralf, ich glaube, das ist so ein beispiel, wie du es haben wolltest

  2. Ralf Beuker Says:

    Jens, thanks as always for sharing your insights! In contrast to your example it might be iinteresting to listen to one of our former (female) colleagues from Frankfurt now working for UBS in Zurich ;-) Would be interesting to hear how much of the design.net approach has influenced their current brand strategy?!

    Cheers, Ralf.

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